۱۸ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۲۲

گزارش خبری/

خیران مشهدی بازوان توانمند جامعه پزشکی/ احداث بیمارستانی با بزرگترین اورژانس آی سی یو در خاورمیانه

خیران مشهدی بازوان توانمند جامعه پزشکی/ احداث بیمارستانی با بزرگترین اورژانس آی سی یو در خاورمیانه

مشهد - خبرگزاری مهر: خیران بیمارستان ساز بازوی توانمند بخش بهداشت و درمان کشور محسوب می شوند و جامعه پزشکی برای پیشرفت پروژه های عمرانی نیازمند حمایت آنان است در همین راستا در پایتخت معنوی ایران همکاری خیر نیکوکار به احداث بزرگترین مرکز اورژانس خاورمیانه انجامیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بیمارستان اورژانس عدالتیان دارای 50 تخت، 85 اتاق آی سی یو، سه اتاق عمل، دستگاه سی تی اسکن، آزمایشگاه و 10 پزشک متخصص طب اورژانس و حدود 450 نیروی پرستار و خدماتی است و همچنین در این مرکز اورژانس متخصصان بیهوشی، قلب، ارتوپد و جراحی به ارائه خدمات خواهند پرداخت.

بيمارستان و اورژانس عدالتيان قطب درمانی کشور

مدير فني و نظارت بر طرحهاي عمراني دانشگاه علوم پزشکي مشهد با اشاره به احداث اورژانس عدالتيان در مجاورت بيمارستان 540 تختخوابه امام رضا(ع)اظهار کرد: اين طرح در فضايي بيش از 12 هزار متر مربع در 4 طبقه ساخته شده است و به عنوان بزرگترين اورژانس آی سی یو  کشور به شمار مي رود.

علی رحيمي با اشاره به اينکه اين طرح هم از پروژ هاي کم نظير در کشور به شمار مي رود و توسط يک تونل زير زميني به بيمارستان 540 تختخوابه امام رضا(ع) متصل شده است توضیح داد: طراحي اين پروژه ها به گونه اي بود که با بهره برداري از آنها به عنوان مکمل يکديگر در ارائه خدمات رساني و قطب درماني شرق کشور محسوب مي شوند .

وی در توضیح مراحل احداث این بیمارستان گفت: مرحله اول اين طرح از سال 88 و مرحله دوم آن از سال 91 آغاز شده است و بر اساس ارزيابي کميته فني استانداري خراسان رضوي علاوه بر قرار گرفتن در ليست پروژ هاي مهر ماندگار به عنوان طرحهاي با کيفيت عالي نيز معرفي شد.

پيشرفت 40 درصدي بيمارستان فوق تخصصي کودکان اکبر

مدير فني و نظارت بر طرحهاي عمراني دانشگاه علوم پزشکي مشهد با اشاره به ساخت بيمارستان فوق تخصصي کودکان اکبر در شهرک دانش و سلامت با حمايت خيران بیان می کند: اين طرح در 22 هزار متر مربع و با ظرفيت 160 تخت بستري با پيشرفت 40 درصدي در حال ساخت است .

رحيمي با اشاره به اينکه در حال حاضر کار نماکاري اين طرح آغاز شده است یادآور شد: ‌در صورت حمايت هاي ملي ، اجراي اين طرح سرعت بيشتري خواهد گرفت .

نیاز استان به تخت های اورژانس برطرف می شود

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار اظهار کرد: اورژانس بیمارستانی عدالتیان که ساختمان آن توسط خیرمشهدی احداث شده است توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد تجهیز و کادر انسانی تکمیل و آماده بهره برداری است.

علی فروزان فر بیان کرد: عدد 630 که تخت های این اورژانس است عدد بزرگی است و بخش اعظم نیاز استان را برطرف می کند.

20 میلیارد تومان هزینه ساخت اورژانس عدالتیان

رييس دانشگاه علوم‌پزشکي مشهد در این خصوص اظهار کرد: اين دانشگاه مدل پيشرفتي را که طي 4سال گذشته آغاز و عملياتي کرده، با قوت تمام ادامه مي‌دهد.

محمود شبستري با اشاره به افتتاح بزرگترين بيمارستان اورژانس خاورميانه با هزينه‌اي بالغ بر 20ميليارد تومان، تصريح کرد: 4سال با تمام توان دويديم تا پروژه‌هاي بزرگي مانند اورژانس فوق‌تخصصي عدالتيان به نتيجه برسد.

وی با یادآوری اینکه به مدلي دست يافتيم که خيالمان از حفظ سلامت مردم در شرايط بحراني راحت شود افزود اورژانس‌هاي بيمارستان امام‌رضا(ع) در اورژانس عدالتيان تجميع مي‌شوند.

شبستری تاکید کرد: آخرين استانداردها در اين مرکز در نظر گرفته شده و ارايه خدمات با حضور متخصصان و اعضاي هيأت‌ علمي شبانه‌روزي است.

افزايش تعداد تخت‌هاي ويژه زير پوشش دانشگاه علوم‌پزشکي مشهد

وي درباره افزايش تعداد تخت‌هاي ويژه زير پوشش دانشگاه علوم‌پزشکي مشهد،بیان کرد: در سال 88، تعداد اين تخت‌ها 256 تخت بود که اکنون با افتتاح اورژانس عدالتيان در دهه کرامت، به 610تخت ويژه افزايش یافت و اين درحاليست که هزينه ايجاد هر يک تخت حدود يکصد ميليون تومان است و مجموع هزينه‌ راه‌اندازي تخت‌هاي ويژه اضافه شده در طول اين 4سال، 40ميليارد تومان برآورد شده است.

افتتاح بزرگترین اورژانس کشور در دهه کرامت

گفتنی است؛ خراسان رضوی در دهه کرامت شاهد افتتاح 51 طرح عمرانی در حوزه سلامت به این قرار است؛ مرکز تخصصي اورژانس عدالتيان به عنوان بزرگترين اورژانس متمرکز کشور با 110 تخت بيمارستاني و مجموع 70 تخت ICU، بخش و دستگاه آنژيوگرافي و افزايش دو برابري خدمات رساني به بيماران، يخش پيوند قلب و ريه بيمارستان امام رضا(ع) به عنوان دومين بخش جامع پيوند قلب و ريه کشور ، بخش دياليز بيمارستان قائم(عج)، بخش آلرژي باليني بيمارستان قائم (عج) ، ICUشماره 5 بيمارستان شهيد کامياب، بخش ICUکودکان قائم(عج) ، بخش اورژانس بيمارستان وليعصر بردسکن ، بخش ICU بيمارستان شهيد مدرس کاشمر ،کلينيک خواب بيمارستان امام رضا(ع) ، کلينيک دندانپزشکي مرکز بهداشتي درماني پنجتن ، کلينيک فوق تخصصي جراحي هاي کبد ، پانکراس و مجاري صفراوي را از جمله طرحهاي آماده بهره برداری است.

همچنین درمانگاه ژنرال و دپارتمان چشم بيمارستان خاتم الانبياء(ص)شعبه بين الملل دانشگاه علوم پزشکي مشهد ، ساختمان اداري آموزشي پرديس ، بخش شيمي درماني و هماتولوژي بيمارستان دکتر شيخ ، وب سايت عربي دانشگاه ، 20 خانه بهداشت در شهرهاي تايباد ، مه ولات ، رشتخوار ، کاشمر ، سرخس ، تربت جام ، دو پايگاه بهداشتي درماني در شهرک رضويه و فضيلت گلشهر و دو مرکز بهداشتي درماني در محدوده مرکز بهداشتي درماني شماره سه مشهد از ديگر طرحهايی است که راه اندازی می شود.

...............................

گزارش : زهره رنگ آمیز

کد خبر 2131731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha